• Головна
  • Структура
  • Статут
  • Офіційні документи
  • Правовий захист
  • Охорона праці
  • Контакти
  • Фотогалерея
  • Консультації


    Останні новини

    Запроваджено «підйомну» допомогу дитині, яка повертається з ТОТ або після депортації
    Засідання Ради Київської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України
    Про деякі зміни у трудових відносинах під час воєнного стану

    Вісті з районів

    Вітання


    Організаційні ланки


    Децентралізація


    Корисні посилання

    «    Червень 2025    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
     




    Перевантаження обов’язками сприяють вигоранню вчителів: опитування освітнього омбудсмена
    Перевантаження обов’язками сприяють вигоранню вчителів: опитування освітнього омбудсмена
    Служба освітнього омбудсмена оприлюднила результати опитування, яке засвідчило: педагоги шкіл щоденно виконують значний обсяг додаткової роботи, що не передбачена посадовими інструкціями. Це, зокрема, чергування в укриттях під час повітряної тривоги, супровід дітей у позаурочний час, участь у заходах, комунікація з батьками, документаційна робота тощо.
    За словами освітньої омбудсменки Надії Лещик, у багатьох педагогів спостерігається перевантаження, що негативно впливає на професійне самопочуття та сприяє емоційному вигоранню. Робота в умовах воєнного стану додатково ускладнена – вчителям доводиться чергувати в пунктах незламності або залишатися в укриттях з дітьми після завершення робочого часу.
    Опитування показало: понад 90% учителів зазначили, що щотижня витрачають час на підвищення кваліфікації, участь у нарадах, методоб’єднаннях, заповнення журналів і підготовку до уроків. Близько половини опитаних вказали на участь в індивідуальному навчанні, оформленні документації, підготовці до дистанційки, прибиранні та навіть ремонті класів.
    Важливо: значна частина з цих завдань не входить до трудового договору, але виконується вчителями систематично – іноді за рахунок особистого часу.
    Служба освітнього омбудсмена спільно з ГО «Про.Світ» ініціювала низку опитувань для фіксації цієї проблеми й планує оприлюднювати результати поетапно. Мета – напрацювання рішень для зменшення навантаження та збереження педагогічного потенціалу.
    Висновок: системне перевантаження вчителів – один із чинників відтоку кадрів зі шкіл. Тому питання розмежування посадових обов’язків, захисту особистого часу та забезпечення належних умов праці вимагає нагального вирішення на рівні державної політики.

     
    Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України © 2010 - 2024