• Головна
  • Структура
  • Статут
  • Офіційні документи
  • Правовий захист
  • Охорона праці
  • Контакти
  • Фотогалерея
  • Консультації


    Останні новини

    Визначено переможців ХІІІ Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей – 2024»
    Звернення Профспілок до Уряду щодо підвищення заробітної плати бюджетникам
    Переможці і лауреати міського етапу конкурсу дитячого малюнку "Охорона праці очима дітей - 2024" Славутицької міської організації Профспілки

    Вісті з районів

    Вітання


    Організаційні ланки


    Децентралізація


    Корисні посилання

    «    Квітень 2024    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
     




    До уваги керівників членських організацій обласної організації Профспілки працівників осіти і науки України
    Постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 30.11.2011 р. затверджено «Порядок проведення та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві», який починає діяти з 01.01.2012 року.
    Направляємо інформаційний матеріал щодо розгляду окремих питань затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. № 1112 та від 30.11.2011 р. № 1232, а саме «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві».
    ІНФОРМАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ
    щодо розгляду окремих питань, а саме «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві», затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 1112 та від 30.11.2011 № 1232
    ЗОЛ 1.2011 постановою Кабінету Міністрів України № 1232 затверджено «Порядок проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві».
    Зазначеною постановою визначені документи як такі, що втратили чинність:
    постанова Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1112;
    п.53 постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 року № 726 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України з питань діяльності Служби зовнішньої розвідки»;
    п.14. постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 № 1658 «Деякі питання Державної спеціальної служби транспорту»;
    п.11 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2007 № 648;
    постанова Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 № 739 «Про внесення змін до пункту 42 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві»;
    п.39 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 №1109.
    Порядком, який почне діяти з 1 січня 2012 року, одночасно спрощені, деталізовані та конкретизовані вимоги до голів та членів комісій із розслідування нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві.
    Так, зокрема за результатами розслідування обов'язково складається акт за формою Н-5. У разі визнання випадку, пов'язаного з виробництвом, складається акт за формою Н-1. При визнанні випадку не пов'язаним з виробництвом, акт за формою НІШ не складається взагалі.
    У розділі Загальні питання визначено, що дія Порядку поширюється на :
    Власників підприємств або уповноважені ними органи (роботодавців).
    Працівників^ у тому числі іноземців та осіб без громадянства, які відповідно до законодавства уклали з роботодавцем трудовий договір (контракт) або фактично допущені до роботи роботодавцем.
    Фізичних осіб підприємців.
    Вимога, яка була раніше визначена^ нині діючому Порядку «за умови добровільної сплати ними внесків за державне страхування від нещасних випадків на виробництві...» із Загальних положень виключена.
    До переліку осіб, які користуються новим Порядком, включено Державну податкову Службу та Службу зовнішньої розвідки, які працюють за трудовим договором (контрактом).
    До п.9, яким визначено, Цю лікувально-профілактичний заклад повинен передати протягом доби інформацію щодо нещасного випадку за встановленою формою окрім підприємства, де працює потерпілий, робочого органу виконавчої дирекції ФССНВ та закладові державної санітарно-епідеміологічної служби визначено офіційне інформування органів Держгірпромнагляду.
    П. 10.Порядку визначено, що роботодавець, одержавши повідомлення про нещасний випадок, зобов'язаний не «негайно», як це було раніше, а протягом однієї години передати з використанням засобів зв'язку та протягом доби на паперовому носії повідомлення про нещасний випадок, а також протягом доби, чого також не було раніше, утворити комісію у складі не менш, як три особи та організувати розслідування.
    П.11 вперше також визначається, що «Голова комісії зобов'язаний письмово інформувати потерпілого або уповноважену ним особу, яка представляє його інтереси, про його або її права і з початку роботи комісії запросити до співпраці».
    11.13 визначено, що «Проведення розслідування нещасного випадку, який стався з фізичною особою - підприємцем чи особою, що забезпечує себе роботою самостійно і не застрахована у Пенсійному фонді України як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування, організовує територіальний орган Держгірпромнагляду за місцем настання нещасного випадку, який утворює комісію у складі не менш як три особи».
    До складу комісії входять представник територіального органу Держгірпромнагляду за місцем настання нещасного випадку (голова комісії) та представники місцевої держадміністрації за місцем настання нещасного випадку, первинної організації профспілки, членом якої є потерпілий, або територіального профоб'єднання, якщо потерпілий не є членом профспілки.
    П. 15, яким визначено випадки, пов'язані з виробництвом, змінено редакцію окремих вимог. Так, зокрема це стосується не пов'язання з виробництвом нанесення тілесних ушкоджень під час з'ясування стосунків невиробничого характеру, що має бути підтверджено висновком компетентних органів, а також п.п.18 та 19. і, зокрема, визнаються пов'язаними з виробництвом випадки при проведенні з дозволу чи за ініціативою роботодавця професійних та кваліфікаційних конкурсів, спортивних змагань та тренувань чи заходів, передбачених колективним договором, якщо настання нещасного випадку пов'язане з впливом небезпечних чи шкідливих виробничих факторів, що підтверджено медичним висновком.
    Згідно з п.23 «Якщо факт настання нещасного випадку встановлено рішенням суду, розслідування організовує територіальний орган Держгірпромнагляду за місцем настання нещасного випадку та утворює комісію у складі не менш як чотири особи - представник територіального органу Держгірпромнагляду - (голова комісії) за місцем настання нещасного випадку та представники Фонду і місцевої держадміністрації за місцем настання нещасного випадку та первинної організації профспілки членом якої є потерпілий або представник територіального профоб'єднання за місцем настання нещасного випадку, якщо потерпілий не є членом профспілки.
    П.31, яким визначено порядок розслідування нещасних випадків, що сталися з водіями, машиністами, пілотами, а також членами екіпажу(бригади) транспортного засобу(автомобіля, поїзда, літака, морського та річкового судна тощо доповнено:
    «Якщо роботодавець або робочий орган виконавчої дирекції Фонду (у разі, коли нещасний випадок стався з фізичною особою - підприємцем чи особою, що забезпечує себе роботою самостійно) не отримав від відповідних органів зазначених відомостей протягом місяця з моменту катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, комісія складає акти за формою Н-5 і Н-1 і в пункті 10 акту за формою Н-1 зазначає найменування органу, який безпосередньо проводить розслідування, безпосередніх учасників дорожнього руху та осіб, які користувалися транспортним засобом, але не причетні до керування.
    Після отримання роботодавцем або робочим органом виконавчої дирекції Фонду (у разі, коли нещасний випадок стався з фізичною особою - підприємцем чи особою, що забезпечує себе роботою самостійно) відомостей про обставини і причини катастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті, а також осіб, які допустили порушення вимог законодавства, складається висновок за формою Т-1. Зазначеної форми раніше у Порядку не було.
    Висновок за формою Т-1 надсилається у триденний термін після його погодження з територіальним органом Держгірпромнагляду та робочим органом виконавчої дирекції Фонду за місцем настання нещасного випадку роботодавцем або робочим органом виконавчої дирекції Фонду ( у разі, коли нещасний випадок стався з фізичною особою - підприємцем чи особою, що забезпечує себе роботою самостійно) представникам органів та установ, яким надіслано акти за формою Н-5 та Н-1.
    Матеріали розслідування катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, підготовлені відповідними органами, зберігаються разом з матеріалами розслідування.
    Акт за формою Н-1( у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом) на кожного потерпілого під час перебування в рейсі внаслідок ісатастроф:;, аварії чи пригоди (події) на транспорті, що користувався транспортним засобом, але не причетний до керування, складається без використання зазначених матеріалів.
    У розділі 36 «Спеціальне розслідування нещасних випадків» внесено новий пункт, яким визначено, «Якщо територіальним органом Держгірпромнагляду протягом доби не прийнято рішення про проведення спеціального розслідування такого нещасного випадку, розслідування проводиться роботодавцем або Фондом за місцем настання нещасного випадку згідно з пунктами 3-32 цього Порядку».
    Пунктом 37 нового Порядку визначено також, що "Про груповий нещасний випадок, нещасний випадок із смертельними наслідками, нещасний випадок, що спричинив тяжкі наслідки, випадок смерті або зникнення працівника під час виконання трудових (посадових) обов'язків роботодавець зобов'язаний протягом однієї години повідомити з використанням засобів зв'язку та протягом трьох годин подати на паперовому носії повідомлення згідно з додатком». Раніше було -«негайно». Окрім того, як в плані повідомлення, так і в плані розслідування в подальшому будуть включатись територіальні профоб'єднання за місцем настання нещасного випадку.
    Звертаємо увагу також на нове доповнення до п.38, яке визначає, що „Голова спеціальної комісії зобов'язаний письмово проінформувати потерпілого, членів його сім'ї або уповноважену особу, яка представляє його інтереси, про їх права і запросити до співпраці. Окрім того, визначено, що «Факт перебування потерпілого у трудових відносин з роботодавцем, якщо відповідні документи не оформлені роботодавцем, але потерпілий фактично допущений до роботи, підтверджуються в установленому порядку на запит голови спеціальної комісії, або у судовому порядку».
    П.40, яким визначено спеціальне розслідування на транспорті, фактично дублює п.31 - розслідування на транспорті.
    До п.45, яким визначені зобов'язання роботодавця під час розслідування, включено новий пункт «Організація доставки тіла загиблого працівника, його ідентифікації та відшкодування пов'язаних з цим витрат».
    У п.47 визначено, що акти за формами НПВ вже складатись не будуть, а також те ,що «У разі настання групового нещасного випадку із смертельними наслідками, який стався внаслідок аварії, за умови визнання спеціальною комісією нещасного випадку таким, що пов'язаний з виробництвом, складаються, підписуються і затверджуються протягом 10 робочих днів з моменту її утворення тимчасові акти за формою Н-1 на кожного потерпілого для здійснення страхових виплат. Після завершення спеціального розслідування такі акти змінюються на постійні».
    П.50, яким визначено, які мають додаватись документи до матеріалів спеціального розслідування має додаватись «Протокол зустрічі членів спеціальної комісії з членами сім'ї потерпілого чи уповноваженою особою, яка представляє їх інтереси».
    Важливим є також п.54, яким визначено, що „У разі надходження від роботодавця, робочого органу Фонду, представника профспілки, потерпілого або члена його сім'ї чи уповноваженої ним особи, яка представляє його інтереси, скарги або їх незгоди з висновками спеціальної комісії щодо обставин і причин настання нещасного ви - падку керівник Держгірпромнагляду або його територіального органу з метою забезпечення об'єктивності проведення спеціального розслідування має право призначити повторне (додаткове) спеціальне розслідування нещасного випадку спеціальною комісією в іншому складі,за результатами її роботи скасувати акти за формою Н-5 і Н-1 і при цьому рішення спеціальної комісії в іншому складі щодо результатів повторного (додаткового) спеціального розслідування обставин і причин настання нещасного випадку може бути оскаржене лише у судовому порядку».
    Щодо звітності та інформації про нещасні випадки.
    Аналізи їх причин п.61 визначено, що облік ведуть:
    підприємства та їх органи управління - усіх нещасних випадків;
    робочі органи ВД ФССНВ - страхових нещасних випадків;
    органи державного пожежного нагляду - осіб, які постраждали під
    час пожежі;
    - заклади державної санітарно - епідеміологічної служби та робочі органи ВД ФССНВ - облік осіб, які постраждали від гострих професійних захворювань (отруєнь);
    Держгірпромнагляд, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві держадміністрації - оперативний облік нещасних випадків, які підлягають спеціальному розслідуванню;
    Збирання статистичних даних та розроблення форм державної статистичної звітності про осіб, які постраждали внаслідок нещасних випадків на підприємствах, здійснюють органи державної статистики.
    У новому Порядку з'явився новий розділ щодо встановлення зв'язку захворювання з умовами праці, а також конкретизовано розслідування та облік випадків хронічних професійних захворювань.
    Так, зокрема визначено, що усі випадки хронічних професійних захворювань, незалежно від строку їх настання, підлягають розслідуванню.
    До хронічного професійного захворювання належить захворювання, що виникло внаслідок професійної діяльності працівника та зумовлюється виключно або переважно впливом шкідливих факторів виробничого середовища і трудового процесу, пов'язаних з роботою.
    До хронічного професійного захворювання належить також захворювання, що виникло після багатократного та або тривалого впливу шкідливих виробничих факторів. Хронічне професійне захворювання не завжди супроводжується втратою працездатності.
    Випадки професійних інфекційних захворювань та хронічних професійних інтоксикапій розслідуються як хронічні професійні захворювання.
    Обставини та причини виникнення професійних захворювань розслідуються під головуванням представника закладу санітарно- епідеміологічної служби.
    Відповідно до п.82 Порядку Комісія з розслідування проводить оцінку умов праці працівника за матеріалами раніше проведеної атестації робочих місць, результатів обстежень і досліджень, проведених відповідними закладами державної санітарно - епідеміологічної служби або санітарними лабораторіями, атестованими МОЗ у встановленому порядку, вивчає приписи органів державного нагляду за охороною праці, подання посадових осіб робочих органі ВД ФССНВ і представників профспілок та інші визначені в цьому пункті документи.
    Окрім цього, в новому Порядку є ціла низка нових визначень, які треба вивчити кожному, хто причетний до розслідувань нещасних випадків.
    Зокрема введено нові додатки №2 (форма повідомлення про нещасний випадок) №9 (висновок про аварію, катастрофу, пригоду (подію) на транспорті, що сталася), №16 (медичний висновок лікарсько-експертної комісії спеціалізованого профпаталогічнош лікувально-профілактпчного закладу) про наявність відсутність} професійного характеру захворювання, а також Журналу реєстрації осіб, що потерпіли від нещасних випадків на виробництві.

     
    Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України © 2010 - 2024